Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Vásárlási Feltételek ÁSZF

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

www.adaxshop.hu
hatályos: 2018-04-23-től

Preambulum

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Jelen webáruház ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF generátorral készült.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a
vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné
velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott
elérhetőségeken!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Mormota-Lux Kft.

 

Székhely: 2890 Tata, Bacsó Béla utca 42.

 

Levelezési cím: 2890 Tata, Bacsó Béla utca 42.

 

Üzlet, átvételi pont címe: 2890 Tata, Bacsó Béla utca 42.

 

Nyilvántartásba vevő hatóság: Tatabányai Cégbíróság

 

Cégjegyzékszám: 11-09-012394

 

Adószám: 13932916-2-11

 

Képviselő: Baranyai Tamás

 

Telefonszám: +36 34 380 254; +36 34 410 081

 

Fax: +36 34 380 254

 

E-mail: adaxshop@goldinfra.hu 

 

Honlap: http://www.adaxshop.hu

 

Bankszámlaszám: 1030 0002-1038 9746-4902 0012

 

SWIFTkód: HU66

 

 

 

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-115759/2017

 

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Elérhetőség: +36-1/234-5012, info@shoprenter.hu

 

 

Fogalmak

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: Szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy

Fogyasztói szerződés: Olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: http://www.adaxshop.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköznek minősül

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő
adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: Olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére.
Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: A honlap kínálatában szereplő, a honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi


Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: A honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

 

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

 

a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő

    teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal,

    valamint

            b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

 

 

Vonatkozó jogszabályok

 

 

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

 

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól;

 

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott
dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

 

Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát - a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
rendelkezései mellett - a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF),
valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően
tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés
létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi
szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A
webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az
ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult
megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen
elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az
esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket)
nem érintik.

 

 

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,
azokat az Eladó nem iktatja.

 

Árak

 

Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az
árváltozás jogát fenntartjuk.

 

 

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

 

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Ügyfélszolgálati iroda helye: 2890 Tata, Bacsó Béla utca 42.
  • Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: Munkanapokon 8-16-ig telefonos időpontegyeztetést

             követően!

 

 

Bejegyzés a vásárlók könyvébe

 

A vásárlók könyve az Eladó üzletéven (ügyfélszolgálatán elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

 

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a
vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók
részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

 

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen
közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó
előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az
írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.

 

Az írásbeli panaszt a vállalkozás- ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

 

 

 

Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

 

 

 

 

 

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
    dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
    amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
    szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
    panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,
hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak
megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint

illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.éviV. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön
fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának
feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett
a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat
megküldési kötelezettsége
, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület
előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételének biztosítása”).

 

 

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének
felajánlására terjed ki.

 

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások
jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabásalkalmazandó, bírságtól való
eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a
kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet,
míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó
árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás
éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság
bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását,
illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását
célozza.

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése
céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelenség esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad
a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy
telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós
tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
    testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
    bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
    megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
    nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve
    fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

 

 

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail:bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
            mariann.matvus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

Email: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gvmskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmartv u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám:06-56-510-621,06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III.

emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

földszint 116.

Telefonszám:06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax:06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így
ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. így a fogyasztók
tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online
vitarendezés eszközét.

 

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz
kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webqate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lnq=HU

 

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem
alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres
megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely
olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A
weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos
hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A
jogtulajdonos: Mormota-Lux Kft.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további
pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó
rendelkezései érvényesek.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

 

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

 

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti.
Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti
adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL
adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva,
kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

 

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

 

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél
szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató
jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!

 

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

 

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal
nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan

adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

 

 

 

Eljárás hibás ár esetén

 

Előfordulhat, hogy - pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a
megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk
kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön
létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt
automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről.
Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az
Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás
ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez
esetben nem jön létre szerződés a felek között.

 

 

A honlap használata

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a
kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka
esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba
helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba
helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik
rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény
szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés
végösszegét.

A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat: már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni új vásárlóként akar regisztrálni esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát.
Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait,
amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell
jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. A
következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot.

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania. Ha egyetért a megrendelés
tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

 

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra
kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó
részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon
keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF
rendelkezései szerint.

 

 

Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata - az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén
- fizetési kötelezettséget von maga után.

 

 

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

 

Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános
szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati
kötöttsége alól.

A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van
a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak
annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a
visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az
automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási
cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét - a helyes adatok megadásával
egyidejűleg - velünk e-mail útján haladéktalanul közölni.

Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

 

Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre (második visszaigazolás).

 

 

Fizetési módok

Banki átutalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett bankja: Kedvezményezett neve: Adószám: Cégjegyzékszám:
Kedvezményezett számlaszáma:

Utánvétel

 

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza
az "Utánvétel" fizetési módot.

 

Készpénzes fizetés

 

Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás díját a termék átvételekor üzletünkben
készpénzben kifizetni.

 

Borgun

A Borgun magyar képviseletét a B-Payment Szolgáltató Zrt. látja el. A Borgun a világ összes
jelentős kártyatársaságában tagsággal rendelkező pénzintézet, amely POS-os és online
bankkártya-elfogadást szolgáltat egyéb piacok mellett hazánkban is.

 

 

 

Átvételi módok, átvételi díjak

 

GLS futárszolgálat

A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki.

Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok


A szállítás minden norvégfűtőpanel termékünkre ingyenes!

 

A Bruttó 25.000,- Ft alatti termékek szállítási díja 2.000,- ft Bruttó!

 

Ezen szállítási mód díja bruttó 2000 Ft.

 

GLS csomagpont

 

Az online vásárlásoknál a háztól házig futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, de évről évre nő a személyes átvétel aránya. A megrendelők kényelmesen és saját időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a GLS CsomagPontokon keresztül, ahol a készpénzes fizetés biztosított.

 

A GLS CsomagPontok jól megközelíthetőhelyeken találhatók, például bevásárlóközpontokban, benzinkutakon, könyvesboltokban vagy egyéb forgalmas üzletekben.

 

A legtöbb hosszú nyitvatartással, akár hétvégén is várja a csomagot át venni vagy feladni kívánó ügyfeleket. GLS e-mail vagy SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról. A vevő 5 munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot, figyelembe véve a GLS CsomagPont nyitvatartási idejét.

 

A szállítás minden norvégfűtőpanel termékünkre ingyenes!

 

A Bruttó 25.000,- Ft alatti termékek szállítási díja 2.000,- ft Bruttó!

 

Ezen szállítási mód díja bruttó 2000 Ft.

 

Személyes átvétel

 

Személyes átvétel a CSAKIS a tatai bemutatótermünkben lehetséges! 

 

 

Külföldre történő értékesítés

Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el.

 

 

Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg.

Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar vásárlót ez a jog nem illet meg.

Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.

Át nem vett csomag esetén annak a jognak a fenntartása, hogy ugyanannak a vásárlónak a következő megrendelése teljesítését előre utaláshoz kötjük, illetve az esetleges külföldi pénznemben történő fizetések esetén a banki költségek vevőre hárítása.

Az át nem vett csomagok, illetve a forinttól eltérő pénznemben történő utalások esetén jelentkező banki költségek sok partnerünknél okoznak gondot, így a Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés részt az alábbiakkal egészítettük ki:

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának

 

kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét).

Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a vásárlót

 

A hibás ár fogalmának pontosítása

Tekintettel arra, hogy egyik partnerünknél ügyészségi vizsgálat során a hibás árra vonatkozó korábbi ÁSZF sablon rendelkezést nem elég konkrétnak minősítette az ügyészség, a hibás ár fogalma konkretizálásra került az alábbiak szerint.

Eljárás hibás ár esetén

Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék),
  • az olyan esetek, amikor nyilvánvaló, hogy a Termék nem az igazolható piaci áron került feltüntetésre és az Eladó nem kedvezménnyel értékesíti (pl.: nyilvánvalóan elírt ár: 10 000 Ft helyett 1000 Ft-ért feltüntetett ár).

Igazolt piaci árnak az árukereső oldalak szerinti átlagár tekintendő. Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Külföldre történő szállítás teljes leírása az alábbi linken olvasható: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32018R0302&from=HU

 

 

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától
számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést
minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön
tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési
felelősségét kifejezetten kizárja.

 

 

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

 

Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel
fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet
sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az
Ön részére 5 munkanapon belül.

 

 

 

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
alapján

 

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

 

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli
elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

    aa) a terméknek,

    ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban

          történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a

          fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számítot

          tizennégynapon belül gyakorolhatja.

 

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése
előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

 

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen - és a honlapról is letölthető - nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: 2890 Tata, Bacsó Béla utca 42
tata@goldinfra.hu

 

 

Nyilatkozat-minta elálláshoz

Címzett: Mormota-Lux Kft.

Cím: 2890 Tata, Bacsó Béla utca 42.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására
irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha
szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

 

 

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

 

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14
naptári napos határidőn belül elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus
adathordozón visszaigazolni.

 

 

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét,
hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

 

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem
terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy
postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

 

Többletköltségek

 

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.

 

Visszatartási jog

 

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket

vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

 

 

 

 

 

 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

 

A termék visszaszolgáltatása

 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

 

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni.

 

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

 

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

 

Az elállási jog kizártsága

 

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a
45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

Hibás teljesítés

 

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

 

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.

 

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön - választása szerint- az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az
Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatosságijogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - a kellékszavatossági igényt vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  •  a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 

Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

 

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó
Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben
érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő
határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított
három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a
kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A
jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli
esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A jótállás kötelező esetei:

  1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény,
    fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
  2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így
    különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép,
    vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő,
    szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos
    rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos

 kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;

  1. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  2. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  3. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  4. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
  5. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
    elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
  6. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
  7. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
  8. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
  9. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
    légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
  10. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és
    kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
  11. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest,
    fényforrás;
  12. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
  13. elektronikushírközlővégberendezések10000Ft eladásiár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefaxkészülék, több funkciós készülék;
  14. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó,CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;

 

 

  1. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali
    számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner,
    fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon,
    fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó,
    pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
  2. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
    iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
  3. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
  4. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
  5. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  6. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  7. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
  8. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
  9. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
  10. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
  11. villamosenergiávalműködtetettszépségápolásieszközök10000Ft eladásiár felett, így
    különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
  12. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett
  13. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

 

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

 

A szavatossági igény esetén történő eljárás

 

  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

  1. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Garancia

 

Garanciális feltételek

 

A Mormota-Lux Kft. az ADAX fűtőpanelekre 5 év cseregaranciát biztosít és minden más termék esetében 1 év teljes körű garanciát vállal.

 

A garanciális igények minden esetben az általunk kibocsátott számla és garanciajegy felmutatása ellenében kerülnek teljesítésre.

 

A termékeket a garancia időn belül történő meghibásodása esetén a legtöbb esetben cseréljük. A meghibásodott terméket a beszerelést végző szakembernek kell le, illetve felszerelni, valamint gondoskodni a vissza szállításról.

 

A termékek ki és beszerelésének költségei minden esetben a vásárlót terhelik!

 

A terméket kérjük szakszerűen becsomagolni és a csomag szállítását végző futárszolgálatnak átadni. Az áru átvétele után azokért a meghibásodásokért, melyekre a garancia egyébként érvényes, de a vevőnél külső behatások, illetve nem rendeltetésszerű használat és a nem megfelelő csomagolás következtében keletkeztek, az eladó nem vállal felelősséget.